Manual lexislativo do ensino non universitario galego. Venancio Graña, 4ª edición

2.- Atención á diversidade e orientación educativa

OBSERVACIÓN: No presente Capítulo recóllese só a lexislación publicada a partir do 23 de decembro de 2011. Para ver a lexislación anterior a dita data, ir a páxina 57 do “Manual Lexislativo do Ensino non Universitario Galego” (4ª edición).

I. LEXISLACIÓN BÁSICA

1. Convivencia, acoso escolar e absentismo

2. Equipos de Orientación Específicos (EOE)

2.1. Disposicións xerais
2.2. Convocatorias de concursos de méritos
  • ORDE do 4 de abril de 2016 pola que se convoca concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 19/04/16).
  • ORDE do 1 de setembro de 2016 pola que se resolve o concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 23/09/16).
  • ORDE do 22 de outubro de 2018 pola que se convoca concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 07/11/18).
  • ORDE do 26 de febreiro de 2019 pola que se amplía unha praza no concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos convocado pola Orde do 22 de outubro de 2018. (DOG, 06/03/19).
  • ORDE do 24 de xuño de 2019 pola que se resolve o concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 03/07/19).
  • Para cursos anteriores, véxase Lexislación Complementaria neste mesmo Capítulo.

3. Alumnado con necesidade específica de apoio educativo

3.1. Aspectos xerais
  • CADRO-RESUMO das medidas de atención á diversidade en Galicia.
  • PORTAL WEB da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.
3.2. Flexibilización da duración do período de escolarización
3.2.1. Nova xestión da medida extraordinaria del flexibilización
  • INFORMACIÓN sobre a nova xestión da medida extraordinaria de flexibilización da duración do período de escolarización, de atención á diversidade do alumnado escolarizado nos centros de ensinanza non universitaria.
3.2.2. Solicitudes “on-line” da flexibilización do período de escolarización
  • COMUNICADO do Director Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa en relación coa xestión ou tramitación da flexibilización da duración do período de escolarización (aplicación ANEAE).
3.3. Protocolos
3.4. Reforzo aos recursos dos centros para o alumnado con n.e.e.
  • COMUNICADO da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos, do 25 de setembro de 2014, sobre o reforzo aos recursos dos propios centros para o alumnado con necesidades educativas especiais.
3.5. Trastorno por Déficit de Atención a Hiperactividade
3.6. Sentenzas
  • SENTENZA 68/13 do Xulgado Contencioso nº 2 da Coruña, do 27 de marzo, pola que se recoñece o dereito dun alumno con ACI á obtención do título de graduado en ESO.
  • SENTENZA do TC 10/2014, do 27 de xaneiro, de escolarización dun neno autista. (BOE, 25/02/14).
  • SENTENZA 00152/2018 do Xulgado Contencioso-Administrativo nº 2 da Coruña, sobre titulación en ESO con ACI.
  • SENTENCIA nº 51/2.019 do Xulgado do Contencioso-Administrativo. de Pontevedra do 15 de febreiro de 2019 sobre a decisión de non promocionar de curso a un alumno con TDAH.
  • SENTENCIA nº 55/2019 do Xulgado do Contencioso-Administrativo de Pontevedra, do vinte e cinco de febreiro de dous mil dezanove, de desestimación dunha adaptación educativa relacionada coas altas capacidades.
3.7. Convenios para a atención de alumnado con NEAE.
  • PORTAL WEB da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria.
3.8. Incorporación do alumnado con n.e.e. ás ensinanzas elementais de música
  • ORDE do 16 de decembro de 2011 pola que se autoriza a posta en marcha, con carácter experimental, dun proxecto para a incorporación de alumnado con necesidades educativas especiais ás ensinanzas elementais de música no Conservatorio Profesional de Música da Coruña. (DOG, 26/12/11).
  • ORDE do 13 de xuño de 2013 pola que se modifica a Orde do 16 de decembro de 2011 pola que se autoriza a posta en marcha, con carácter experimental, dun proxecto para a incorporación de alumnado con necesidades educativas especiais ás ensinanzas elementais de Música no Conservatorio Profesional de Música da Coruña. (DOG, 21/06/13).
  • RESOLUCIÓN do 5 de xuño de 2014, da Dirección Xeral de Educación, Formación rofesional e Innovación Educativa, de prórroga do proxecto experimental para a incorporación de alumnado con necesidades educativas especiais ás ensinanzas elementais de música no Conservatorio Profesional de Música da Coruña. (DOG, 16/06/14).
3.9. Inclusión educativa do alumnado con discapacidade
  • ORDE EDU/2949/2010, do 16 de novembro, pola que se crea o Foro para a Inclusión Educativa do Alumnado con Discapacidade e se establecen as súas competencias, estrutura e réxime de funcionamento. (BOE, 18/11/10).
  • ORDE ECD/2489/2012, do 14 de novembro, pola que se modifica a Orde EDU/2949/2010, de 16 de novembro, pola que se crea o Foro para a Inclusión Educativa do Alumnado con Discapacidade e se establécen as súas competencias, estrutura e réxime de funcionamento. (BOE, 21/11/12).
3.10. Convocatorias de axudas

4. Programas

4.1 Programas de reforzo, orientación e apoio
4.1.1. Contratos-programa
  • RESOLUCIÓN do 8 de novembro de 2018 pola que se regulan, para o curso 2018/2019, os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes públicos de educación infantil, primaria e secundaria.
  • RESOLUCIÓN DEFINITIVA dos centros seleccionados e non seleccionados con contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes públicos de educación infantil, primaria e secundaria para o curso 2018/2019.
  • Para cursos anteriores, véxase Lexislación Complementaria neste mesmo Capítulo.
4.1.2. Plan PROA
  • RESOLUCIÓN do 28 de decembro de 2011, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial, pola que se publica o Convenio de colaboración coa Comunidade Autónoma de Galicia para o desenvolvemento dos programas de reforzo, orientación e apoio (Proa) e de redución do abandono temperán da educación e a formación, no ano 2011. (BOE, 13/02/12).
  • RESOLUCIÓN do 16 de xaneiro de 2013, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros de 14 de decembro de 2012, polo que se formalizan os criterios de distribución aprobados pola Conferencia Sectorial de Educación, así como a distribución resultante, dos créditos para o ano 2012 para o desenvolvemento do Plan PROA. (BOE, 31/01/13).
4.2.  Programas dirixidos á redución do abandono escolar
  • FONDO SOCIAL EUROPEO 2014-2020 – Novos itinerarios de 3º e 4º curso da ESO.
  • Para outra normativa, véxase Lexislación Complementaria neste mesmo Capítulo.

5. Persoas con discapacidade

5.1. Accesibilidade
  • LEI 10/2014, do 3 de decembro, de accesibilidade. (DOG, 17/12/14). Derroga a Lei 8/1997, do 20 de agosto, de accesibilidade e supresión de barreiras na Comunidade Autónoma de Galicia, agás o establecido no parágrafo primeiro do punto 1 do artigo 40 e no punto 1 do artigo 44 da dita lei.
5.2 Atención temperá á discapacidade
5.3. Dereitos das persoas con discapacidade e da súa inclusión social
  • REAL DECRETO LEXISLATIVO 1/2013, do 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral de dereitos das persoas con discapacidad e da súa inclusión social. (BOE, 03/12/13).

 6. Profesorado

 

I. LEXISLACIÓN COMPLEMENTARIA

1. Concursos de méritos para cubrir postos dos Equipos de Orientación Específicos (EOE)

  • ORDE do 18 de febreiro de 2015 pola que se convoca concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 12/03/15).
  • ORDE do 4 de agosto de 2015 pola que se resolve o concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 12/08/15).
  • ORDE do 4 de abril de 2016 pola que se convoca concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 19/04/16).
  • ORDE do 1 de setembro de 2016 pola que se resolve o concurso de méritos para cubrir postos nos equipos de orientación específicos. (DOG, 23/09/16).

2. Programas dirixidos á redución do abandono escolar

  • ORDE do 1 de marzo de 2012 pola que se establecen as bases e se convocan, en réxime de concorrencia competitiva, subvencións para o desenvolvemento de programas dirixidos á redución do abandono escolar, nos concellos de Galicia para o ano 2012. (DOG, 13/03/12). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 16 de xaneiro de 2013, da Dirección Xeral de Avaliación e Cooperación Territorial, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros de 14 de decembro de 2012, polo que se formalizan os criterios de distribución aprobados pola Conferencia Sectorial de Educación, así como a distribución resultante, dos créditos para o ano 2012 para o desenvolvemento do plan para a disminución do abandono escolar cedo. (BOE, 31/01/13). Ligazón
  • ORDE do 2 de xullo de 2012 pola que se resolve a convocatoria de subvencións para o desenvolvemento de programas dirixidos á redución do abandono escolar, nos concellos de Galicia para o ano 2012. (DOG, 11/07/12). Corrección de erros, (DOG, 19/07/12). Ligazón
  • ORDE do 26 de abril de 2013 pola que se establecen as bases e se convocan, en réxime de concorrencia competitiva, subvencións para o desenvolvemento de programas dirixidos á redución do abandono escolar nos concellos de Galicia para o ano 2013. (DOG, 08/05/13). Ligazón
  • ORDE do 19 de agosto de 2013 pola que se resolve a convocatoria de subvencións para o desenvolvemento de programas dirixidos á redución do abandono escolar nos concellos de Galicia para o ano 2013. (DOG, 10/09/13). Ligazón

3. Programas de reforzo, orientación e apoio

3.1. Contratos-programa
  • RESOLUCIÓN do 26 de maio de 2011, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, con carácter experimental, os contratos-programa e se establecen as bases para a convocatoria e selección de programas dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. (DOG, 10/06/11). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 10 de xaneiro de 2012 pola que se fai pública a resolución definitiva dos centros seleccionados para desenvolver, con carácter experimental, os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. (DOG, 19/01/12). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 10 de maio de 2012, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, con carácter experimental, os contratos-programa e se establecen as bases para a convocatoria e selección de programas dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes desta consellería. (DOG, 07/06/12). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 19 de decembro de 2012 pola que se fai pública a relación definitiva dos centros seleccionados para desenvolver, con carácter experimental, os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes desta consellería. (DOG, 04/01/13). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 20 de maio de 2013, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, para o curso 2013/14, os contratos-programa con centros educativos e se establecen as bases para a convocatoria e selección de programas dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes da Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria. (DOG, 05/07/13). Ligazón
  • RESOLUCIÓN de 26 de diciembre de 2013, de la Dirección General de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, por la que se hace pública la resolución definitiva de los centros seleccionados para desarrollar los contratos-programa dirigidos a la mejora del éxito escolar en los centros docentes de educación primaria y secundaria dependientes de esta consellería. (DOG, 16/05/14). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 31 de outubro de 2014, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, para o curso 2014/15, os contratos-programa con centros educativos e se establecen as bases para a convocatoria e selección de programas dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes desta consellería. (DOG, 07/11/14). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 4 de febreiro de 2015, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se fai pública a resolución definitiva dos centros seleccionados para desenvolver os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación primaria e secundaria dependentes desta consellería. (DOG, 28/04/15). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 5 de novembro de 2015, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, para o curso 2015/16, os contratos-programa con centros docentes e se establecen as bases para a convocatoria e selección de plans dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación infantil, primaria e secundaria dependentes desta consellería. (DOG, 13/11/15). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 26 de xaneiro de 2016, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se fai pública a resolución definitiva dos centros seleccionados para desenvolver os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación infantil, primaria e secundaria dependentes desta consellería no curso 2015/16.(DOG, 24/05/16). Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 31 de outubro de 2017, da Dirección Xeral de Educación, Formación Profesional e Innovación Educativa, pola que se regulan, para o curso 2017/2018, os contratos-programa. Ligazón
  • RESOLUCIÓN provisional dos centros seleccionados con contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes de educación infantil, primaria e secundaria dependentes desta Consellería para o curso 2017/2018. Ligazón
  • RESOLUCIÓN do 8 de novembro de 2018 pola que se regulan, para o curso 2018/2019, os contratos-programa dirixidos á mellora do éxito escolar nos centros docentes públicos de educación infantil, primaria e secundaria.